Presentació de la nit del lliurament de Premis Literaris Sant Jordi 2024

Aquest dijous 18 d’abril va tenir lloc la roda de premsa convocada per Òmnium Catalunya Nord per presentar l’acte de lliurament dels Premis Sant Jordi. Enguany se celebrarà a Canet de Rosselló a les Voiles Rouges à 18H 30. Le jeudi 18 avril s’est tenue une conférence de presse convoquée par Omnium Catalunya Nord pour présenter la soirée de remise des prix Sant Jordi 2024 qui sera organisée à l’espace des Voiles Rouges à Canet-en-Roussillon à partir de 18H 30.

Seguint la línia de canvis que el consell d’administració s’ha marcat per aquests anys, el tradicional sopar de lliurament de premis pren un aire fresc i enguany se converteix en una cerimònia de lliurament de premis a les 19H. Clourà l’esdeveniment un concert de Pere Figueres seguit d’un piscolabis a la mateixa sala.

En suivant une volonté du conseil d’administration de rendre cette cérémonie quelque peu plus festive, la remise des prix s’articulera à partir de 19H en quelques moments clés parmi lesquels un concert de Pere Figueres, et un apéritif dinatoire pour échanger de manière conviviale.

El nostre president, Guillem Dalmau, va explicar que el canvi d’ubicació respon a la intenció de fer participar altres actors de les accions de l’associació i d’apropar-se també d’altres vilatges del territori. També va aprofitar per presentar el cartell d’aquest any, dissenyat per l’il·lustrador…

Guillem Dalmau, président de Omnium Catalogne Nord nous a expliqué que le changement de lieu répondait à l’intention de faire participer les municipalités impliquées. Au cours de cette conférence de presse l’occasion a été donnée aux membres présents de révéler l’affiche réalisée par l’artiste Jérome Salas.

Va assistir a la roda de premsa un representat de cada jurat que van saludar la participació de prop d’una cinquantena d’obres, 20 obres en la categoria de joves escriptors, pels 3 premis Renada Laura Portet (escoles, col·legis i liceus). També se subratlla l’alta participació al premi Audiovisual, amb treballs inèdits sobre l’assetjament. LLuís Dagues, membre del CA, i coordinador dels jurats presenta amb orgull l’alta qualitat dels components dels diferents jurats, i la seriositat de què han fet prova aquests referents rossellonesos. Ingrid Obiol, coordinadora de l’Aplec, membre de la redacció Mil Dimonis i membre del jurat Pere Verdaguer, ha parlat de la qualitat de les obres a nivell de contingut, d’estil i de llengua. També la patronal local (Medef), representada pel sr. Brunet, atorga un premi a una empresa que treballa estretament amb catalunya sud.

Ont participé à cette présentation un membre de chaque jury, et des membres du CA. Ce sont près de cinquante œuvres présentées. Une participation bien remarquée concernant le prix pour les productions liées à l’audiovisuel, forme liant l’expression en langue catalane et la technique avec cette année pour thème le Harcèlement. Louis Dagues , membre du CA et coordinateur du prix Renada Laura Portet , souligne avec fierté le sérieux et l’implication des membres du jury, réseau d’experts dans le domaine de la langue et la culture de Catalogne du Nord. Ingrid Obiol, coordinatrice APLEC, membre de la rédaction Mil Dimonis et membre du jury Pere Verdaguer, a souligné la qualité des œuvres dans le contenu, le niveau langue et le style. Enfin Raymond Brunet mettra un focus sur une entreprise qui sait travailler en partenariat avec la Catalogne du Sud.

 

Llegenda de la foto : Guillem Nivet, el president Guillem Dalmau, Jaume Pol, Pere Figueres, Ingrid Obiol, Lluís Dagues, Raimon Brunet.